مواردی که قبل از خرید کاغذ دیواری اتاق خواب بهتر است بدانید

کاغذدیواری اتاق خواب

اتاق خواب به عنوان یکی از بخش های مهم در دکوراسیون داخلی منزل به حساب می آید.بسیاری از افراد به ویژه فرزندان خانواده زمان زیادی را در طی روز در را در این محیط سپری می کنند و همچنین اتاق خواب برای والدین محلی برای استراحت ، آرامش و تفکر به حساب می آید.پس دکوراسیون اتاق خواب میتواند در سبک زندگی و شخصیت افراد تاثیر گذار باشد.
بسیاری از افراد ترجیح می دهند از کاغذدیواری به عنوان پوشش دیوار ها در اتاق خواب استفاده کنند.به دلیل وجود بافت و طرح های مختلف و همچنین تنوع بالا در رنگ کاغذ دیواری های موجود در بازار میتوان جلوه بهتر و زیبا تری به اتاق خواب داد.
امروزه طرح های مختلف و متنوعی از کاغذ دیواری وجود دارد و کاغذ دیواری ها دیگر محدود به طرح های یکنواخت چاپی و تکراری نیستند و به همین دلیل میتوانند گزینه مناسبی برای استفاده در فضای اتاق شما باشند.همچنین استفاده از کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون می تواند راهی سریع و بی درد سر با کمترین هزینه باشد ، به طوری که  گاهی نصب کاغذ دیواری مناسب بر روی یکی از دیوار های اتاق خواب تغییر چشمگیر و شگفت آوری ایجاد میکند که  این ویژگی از برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ است.
قبل از تصمیم برای خرید کاغذدیواری ابتدا باید به چند نکته در مورد اتاق و محیط دقت داشته باشید که با رعایت این نکات میتوانید بهترین انتخاب را برای خرید در میان آلبوم های کاغذ دیواری داشته باشید.

-انتخاب رنگ مناسب برای کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذدیواری اتاق خواب دخترانه

در ابتدا باید توجه داشت که رنگی که می خواهید برای اتاق انتخاب کنید با سایر المان ها و وسایل اتاق خواب مثل کمد،فرش،روتختی،پرده،بالش و کوسن ها،سرویس خواب و … هماهنگی داشته باشد تا آن آرامشی که دنبالش هستیم تامین شود.
توجه به اندازه اتاق خواب در انتخاب رنگ نکته ای بسیار مهم است.بهتر است در طراحی اتاق خواب کوچک بیشتر از رنگ های روشن تر استفاده شود که فضا را بزرگتر نشان دهد و رنگ های تیره برای اتاق های بزرگ استفاده شود.
آلبوم های کاغذ دیواری لوسیا و هارپر کلکسیونی متنوع از رنگ های زیبا و خاص به صورت ساده و پتینه ای مناسب اتاق خواب در خود دارد.

-تاثیر نور اتاق خواب در انتخاب کاغذ دیواری

 

کاغذ دیواری پشت تختخواب

یکی دیگر از عواملی که در انتخای کاغذ دیواری اتاق خواب باید مورد توجه قرار بگیرد،میزان روشنایی و نور اتاق خواب است.
نور کافی و مناسب در اتاق خواب می تواند باعث نشاط و فعالیت شخص باشد و برعکس آن اتاق دلگیر و تاریک در خستگی و افسردگی افراد تاثیر مستقیم دارد.پس اگر اتاق خواب شما در طول روز نور کافی از پنجره ها دریافت نمیکند و تاریک است ،بهتر است از کاغذ دیواری های رنگ روشن برای دیوار اتاق ها استفاده نمایید.

-طرح مناسب کاغذ دیواری اتاق خواب

 

ورتکس

طرح و مدل کاغذدیواری بسیار وابسطه به سلیقه شما می باشد.امروزه کاغذ دیواری های موجود در بازار مثل قدیم غیر قابل شستشو نیستند و تنوع بالا در طرح و بافت دست شما را برای انتخاب کاغذدیواری کاملا باز گزاشته و قابل شستشو بودن کاغذ دیواری های جدید این امکان را به شما میدهد که به راحتی بتوانید تمیز کردن کاغذ دیواری های نصب شده را انجام دهید.
طرح های مختلف کاغذ دیواری مثل طرح پتینه،طرح طلایی و نقره ای،طرح های گلدار هاوایی،گلدار ریز،آبرنگی،پیچک،داماسک،طرح های مدرن هندسی،طرح سنگ و چوب ،طرح های ساده و … همگی را میتوان در اتاق خواب اجرا کرد و کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.
ولی حتما در نظر داشته باشید اگر ابعاد اتاق خوابتان کوچک است از طرح های بزرگ و شلوغ بر روی دیوار ها استفاده نکنید و طرح های متراکم و بزرگ را برای اتاق های بزرگ استفاده کنید و هماهنگی و همبستگی بین المان ها و وسایل اتاق خواب با طرح کاغذدیواری را حتما در نظر داشته باشید.
برای مثال اگر فرش یا روتختی اتاق خواب رنگ یا طرح شلوغی دارد بهتر است از کاغذ دیواری های ساده در اتاق خواب استفاده کنید تا از به هم ریختن آرامش در فضا جلوگیری کند.
نکته بعد توجه به سبک معماری منزل و اتاق خوابتان هست که معمولا به سه دسته مدرن ،کلاسیک و سبک نئوکلاسیک تقسیم میشود.

-انتخاب دیوار شاخص اتاق خواب 

 

کاغذ دیواری طرح دار که در قسمت قبل راجع به آن صحبت کردیم میبایست بر روی دیوار اصلی در اتاق خواب قرار بگیرد.
شناسایی دیوار اصلی در منزل نکته مهمی است.شما با استفاده از کاغذدیواری طرح دار و خاص بر روی یک یا دو دیوار در اتاق خواب باعث شاخص و متمایز شدن آن دیوار میشوید و در نهایت آن دیوارها بیشتر از سایر دیوارها به چشم می آید.این مورد در باره تمامی فضا های منزل مثل دیوار پشت تلویزیون،دیوار سالن پذیرایی،دیوار فضای نهار خوری و … حکم میکند.
شناسایی دیوارهای اصلی در اتاق خواب نسبت به مابقی فضاهای منزل آسان تر است.دیوار هایی که در اتاق خواب درب و پنجره و کمد در آن قرار دارد دیوار فرعی حساب می شوند که بهتر است از کاغذ دیواری های ساده برای آنها استفاده کرد.
معمولا دیوار پشت تخت خواب یا دیواری که در بدو ورود به اتاق خواب در معرض دید قرار میگیرد به عنوان دیوار اصلی اتاق در نظر گرفته میشود که شما میتوانید کاغذ دیواری طرح دار خود را روی این دیوار ها نصب و مابقی دیوار ها را از کاغذدیواری ساده استفاده کنید.

Instagram
فهرست